Neobyčajné leto

04.04.2016 21:09

KRISTÍNA PAVELKOVÁ

Romantický obrázok na úvodnej prvej strane vám môže navodiť dojem, že ide o ľúbostný príbeh. Ale nie je tomu celkom tak. V tejto útlej knihe sa skrýva hlboký príbeh o hľadaní spokojného života. Úspešná právnička Pavla sa po smrti milovanej tety Ester ocitá v dedinke, v ktorej so sestrou trávili prázdniny a jej nevšedný závet spôsobí, že tam spolu so sestrou Lujzou a jej manželom musia pobudnúť určitú dobu. To sa nepáči jej šéfovi, pretože Paulu považuje za výbornú profesionálku, ktorá ide aj „cez mŕtvoly“.

„Skús to právne napadnúť,“ zvýšil hlas. Nevedel si predstaviť, že Paula nepríde v pondelok do práce. Vo firme bola jeho pravou rukou, tri mesiace sa bez nej nezaobíde.

„Sám dobre vieš, že závet, ak spĺňa zákonom predpísané náležitosti, je nenapadnuteľný. Zbytočne by som tým stratila kopec času.“

„Čo mám teraz robiť? Kto preberie Novákov prípad? Pojednávanie je budúci týždeň,“ kričal.

„Už som volala s Ivetou, zoberie ten prípad za mňa.“ Paula chodila po izbe hore - dolu, k oknu a späť.

„Nezvládne to, nemá dosť skúseností. Vieš predsa aký je ten prípad pre našu firmu dôležitý,“ upozorňoval ju rázne.

„Áno je to vplyvný klient a nemôžeme si dovoliť prehru, aj keď všetci vieme, že je vinný.“

Spočiatku je z toho aj Pavla vykoľajená, no postupne túto skutočnosť prijme a rozhodne sa život miestnych trochu oživiť. Mnohým, predovšetkým ženám, nie je nová obyvateľka po chuti a tak vznikajú rôzne vtipné situácie, či prosté intrigy prameniace od dedinských klebetníc.

„Keď sa tu tá namyslená ženská z mesta zase ukáže, dáme jej jasne najavo, že ju medzi sebou nestrpíme. A tá jej kamarátka, umelina umelá, pery má ako naše kačice na dvore. Nech si idú naspäť do mesta, odkiaľ prišli, tam nech si žijú svoj nablýskaný život, ale tu  nám rozkazovať nebudú,“ buchla päsťou do stola Žofia. Od posledného stretnutia ich dokázala všetky sofistikovane zmanipulovať späť na svoju stranu. „Máš pravdu, nech si ide naspäť,“ ozvali sa svorne ženy, sediace vedľa seba za starým stolom v kultúrnom dome, kde sa pravidelne stretávali.

Pavla si z nich ťažkú hlavu nerobí a niekedy ich svojou prítomnosťou priam provokuje, čo ma často pobavilo. Samozrejme ako každú ženu túžiacu po šťastí stretne osudová láska, a tak nebude núdza ani o romantiku. A tu nastáva okamih, kedy je výjav na obálke namieste, pretože spočiatku sa mi k deju nehodil, no neskôr ma príbeh presvedčil o opaku.

Tento príbeh zo života som zhltla na jedenkrát! Veľmi pekne prerozprávaný život hlavnej hrdinky. Román poukazuje na skutočné životné hodnoty a na to, že luxus a úspech nemusia hneď znamenať šťastie.  nám veľmi nenásilne naservírovala postup ako sa tešiť z maličkostí a vychutnávať si krásu okolo seba. Kristínka poukazuje na ilúziu zdanlivo dokonalého života a dáva do popredia, že práve tá obyčajnosť okolo nás robí život neobyčajným.

Jednoduché vety dávali románu dynamiku a dej plynul naozaj rýchlo. Nezaznamenala som na stranách žiadne zdĺhavé, či zbytočné opisy. Dialógy vyzneli veľmi prirodzene, mala som pocit, že som priamo v dianí s hlavnými postavami. A svieži priam letný závan spôsobili v príbehu miestne klebetnice :) čiže nebola núdza (ako som už spomínala) ani o vtipné situácie. Napriek tomu, že nejde o romantickú knihu, na svoje si prídu aj milovníci tohto žánru :)

Autorka má skvelý štýl, a ja sa už veľmi teším na jej ďalšie diela.