Mŕtve tajomstvo

11.04.2017 07:59

AVA MCcarty

Tento titul ma zaujal už len samotným názvom, k tomu sa pridružila obálka, či zaujímavá anotácia a vyvrcholilo to veľmi atraktívnym odsekom na zadnej strane zo samotnej knihy. Jody nemala ľahké detstvo, preto verila, že manželstvo bude už o niečom inom. Preto súhlasila, keď chcel jej o desať rokov starší manžel, aby sa usadili spolu s dcérkou Abby vo veľkom dome na samote. Neskôr pochopí, že ju tento život nenapĺňa a život s Ethanom ju dusí, preto sa rozhodne, že ho opustí, ale to ešte netuší, akú krutú hru s ňou osud rozohrá. Na základe jedného veľkého nešťastia, chce urobiť hrozný skutok. Ale je horší, ako ten, čo urobil jej manžel? Možno sa jej podarí splniť jednu časť plánu, no čo tá druhá? Aj tu osud mení jej rozhodnutia a Jody musí čeliť krutej skutočnosti. Miesto, kde sa dostane, nie je žiadna prechádzka rozkvitnutou záhradou.

„Už sa niekomu podarilo odtiaľto ujsť, Dixie?“ Jody hľadela na obzor cez pletivový plot, predpokladala, že pozná odpoveď. Dixie vedľa nej dupala nohami, aby sa zahriala.

„Zbláznila si sa? Už si sa tu niekedy poobzerala dookola?“ Jodie len pokrčila plecami, dýchala si na ruky, až sa jej pred tvárou vytváral hotový parný kúpeľ. Pozrela cez plot – za malými kosoštvorcami videla zasneženú zem. Prebehla pohľadom ostnatý drôt nad sebou, ostne vytŕčali spod vrstvy snehu.

„Nikdy sa o to nikto nepokúsil?“

„Pravdaže pokúsil. Niektoré ženy pri tom zomreli.“

„A ostatné?“

Opäť má svoje postupy, no ani jeden nedokáže splniť, až ten posledný. Posledný, ktorý jej musí vyjsť, aby naplnila, čo si predsavzala, pretože to jediné ju drží pri živote. A tu sa začína to pravé napätie. Honba za pomstou a pátranie po desivej pravde.

Dej nie je príliš predvídateľný, hoci jednu skutočnosť som po pár stranách odhalila, no to nemení nič na fakte, že samotné rozuzlenie bolo pre mňa naozaj šokujúce. Čakala som všetko možné, ale toto naozaj nie. Autorka to krásne zamaskovala a to úplne prirodzene. Fakty, ktoré čitateľ môže počas deja nasávať, sú nakoniec vyvrátené, ale to tak prirodzene, že to vôbec neprekáža. Necítiť z nich umelo poskladané informácie, len aby človeka nalákala na svoju verziu. Jej dej je úplne prirodzený a zároveň šikovne zamotaný s dávkou napätia. Živé rozhovory mi dávali pocit, že som jedným z aktérov. V poslednej štvrtine sa našlo niekoľko kapitol, kde sa rieši situácia, ktorej by nebolo ukrivdené, ak by jej autorka venovala maximálne jednu kapitolu a možno by stačilo tri či štyri strany. Toto pre mňa „hluché“ miesto vykompenzovala naozaj originálnym rozuzlením a prekvapivými zvratmi. Hrdinka pátrala aj vo svojej minulosti, čomu som veľmi nerozumela a chvíľami (hoci to bolo zaujímavé) som si myslela, že to je iba na vyplnenie deja. No práve minulosť je veľmi dôležitá a možno práve v nej nájde otázky, na ktoré by zrejme nechcela vedieť odpoveď. Možno si niekto po prečítaní povie, že koniec je pritiahnutý za vlasy. Tiež mi to napadlo, dokonca som bola znechutená, ale v dnešnej dobe je možné už naozaj všetko a táto kniha, hoci sa tvári ako fikcia je toho dôkazom.

Desí ma predstava, že možno taký človek býva niekde blízko nás.

A teraz mi napadlo: Neskrýva aj váš manžel nejaké hrozné tajomstvo?