K V E T

26.06.2017 16:54

 

Elizabeth Craftová a Shea Olsenová

    Veľmi ma očarila obálka tejto knihy. Nápadité prevedenie, krásne zohrané pastelové farby a v strede titulky fialový kvet korešpondujúci s názvom. Tak isto podtitul: „Mala presný plán. Lenže potom stretla jeho.“ spôsobil, že som si túžila knihu prečítať. Po diele Tisíc chlapčenských bozkov som verila, že ma aj táto akosi chytí za srdce. Lenže nie je tomu tak. Jediné, čo majú spoločné je to, že sa obe radia do YA literatúry. Inak ide o úplne odlišné príbehy.

    Hoci je Charlotte milá a šikovná žiačka a má jasno vo svojich plánoch, stačí, aby na ňu pozrel tajomný Tate a jej doterajšie sny sa akosi rúcajú. Zamiluje sa a je ochotná zabudnúť na všetko, o čom snívala. V tejto rovine to je veľmi uveriteľné, pretože nie je nič ojedinelé, že sa mladé dievča bezhlavo zaľúbi do chalana a zahodí  za seba všetky sny a je ochotné žiť a dýchať iba pre toho chlapca. Vo väčšine prípadov to je krok vedľa, no zistia to, až keď je neskoro. Ako tomu bolo v príbehu, si musíte zistiť sami. :) 

    Potom je tu ďalšia rovina, ktorá bola pre mňa absolútne nereálna, a ak by som sa chcela vyjadriť sarkasticky, povedala by som, že to je priam sci-fi. Ale na druhej strane – dnes je už všetko možné.

    Tate je svetová hviezda v hudobnom priemysle. Spevák, ktorého zbožňuje milión dievčat či žien. Charlotte ho vôbec nespoznáva, aj napriek tomu, že po uliciach po ňom pokukujú, či vykrikujú. A ako to už v správnej love story býva, milionár Tate, ktorý môže mať hociktorú ženu, sa zamiluje do nevinnej Charlotte a nedokáže bez nej žiť. Lenže chodiť so svetovou hviezdou nemusí byť úplne ideálne.

    „Len hovorí, že chodiť so mnou nebude to isté ako randiť s bežným chalanom. Nesie to so sebou isté komplikácie a ja viem, ako ich zvládnuť. Preto navrhujem, aby sme si vytýčili hranice. Pre tvoju i moju bezpečnosť.“

„Predtým si spomínal pravidlá. Ale čo ak sa mi len tak zachce vidieť ťa? Alebo ťa pobozkať? Ani to nemôžem?“. Ruky si priblížim na hrudi, aby sa ku mne nemohol priblížiť. Vzdychne si. „Samozrejme, že môžeš. Len musíme byť opatrní, aspoň spočiatku. Prosím, dôveruj mi.“

    Nálepka +15 v krásnej ružovej farbe ma mala upozorniť, že toto si ma zrejme nezíska natoľko, ako iné tituly. Nebola to moja šálka kávy. Pre mňa je príbeh málo reálny a až príliš sladký. No tak isto nemôžem poprieť, že je schopný zaujať natoľko, že po jeho prečítaní budete rozcítení, ľúbezne naladení a zasnívaní. Na umení je krásne to, že je subjektívne. Pre niekoho je dielo natoľko úžasné a fascinujúce, že ho bude odporúčať ďalej a básniť o ňom ako o najkrajšom skvoste, no iného nezaujme vôbec. Preto nemôžem povedať, že ide o zlú knihu. Iba priznávam, že ma príliš nezaujala. A prečo? Odpoveď je veľmi jednoduchá. Už dávno nečítam podobný typ literatúry. Ak by som sa  spätne pozrela niekoľko rokov dozadu, celkom iste môžem prehlásiť, že by som sa do Tateho zamilovala a Charlotte závidela jej veľkú lásku. Takže pre ženy, či dievčatá, ktoré rady snívajú o láske, zbožňujú zamilované filmy a romány, bude pre nich tento príbeh iste krásny, emocionálne nabitý a jednoducho plný lásky.

    Čo sa týka písania samotného, nedá sa mu čo vytknúť. Vety sú volené jednoducho, no tak, aby nenudili. Rozhovory sú pre danú cieľovú kategóriu celkom atraktívne. Nedokážem posúdiť, či aj reálne, keďže ide o americké prostredie a jednou z hlavných postáv je svetoznámy spevák.

    Ak milujete romantiku a veríte, že bez mileneckej lásky nemôže byť život krásny a neprekáža vám naivita, určite si ju prečítajte. Ale ak dávate prednosť reálnym príbehom s pohnutými osudmi postáv, alebo sa literatúre YA z ďaleka vyhýbate, pravdepodobne vás nezaujme. Ako som už spomínala, obálka je prekrásna a to je prvý krok k úspechu, pretože oko sa rado kochá krásou. A obsah rozhodne neurazí, ak by aj nezaujal. Určite je to priam ideálny darček pre romantické duše.